Загрузка
 

Реєстрація
бізнесу

Реєстрація ФО-П, ТОВ
Реєстрація змін до ФО-П, ТОВ
Отримання витягу з ЄДРПОУ

Реєстрація
нерухомості

Реєстрація новобудов
Отримання інформації з реєстру

Оформлення
спадщини

Оформлення заповіту
Видача свідоцтва на спадщину

Cvitae Image
Весь спектр нотаріальних послуг.
У нас якісно і оперативно Ви зможете оформити документи відповідно до чинного законодавства України. Стаж юридичної та нотаріальної практики більше 9 років.

Про нотаріуса

Микитченко Олексій

Адреса нотаріуса : 01001, г. Київ, вул. Володимирська 37, в приміщенні АкордБанка

Номери телефону : (044) 279-03-99 / (050) 839-14-11

Режим роботи : Пн - Пт 09.00 - 18.00 / Сб - Нд, за попередньою домовленістю. При необхідності нотаріус може надати послуги за місцем знаходження клієнта.

Пишіть нотаріусу на пошту: notar-alex@ukr.net

Свідоцтво на заняття нотаріальною діяльністю № 8744

Сертифікати та свідоцтва

    Сертификат повышения квалификации | mikitchenko
    Свидетельство о повышении квалификации | mikitchenko
    Сертификат о повышении квалификации | mikitchenko
    Свидетельство повышения квалификации | mikitchenko
    Сертификат повышения квалификации
    Сертификат повышения Квалификации
    Свидетельство академии нотариату
    Регистрационное свидетельство | mikirtchenko
    Свидетельство про право деятельности

Послуги нотаріуса

Представлення інтересів

Послуга представлення інтересів дозволяє передачу прав на здійснення будь-яких дій від Вашого імені та оформлюється довіреністю. Вона охоплює велике коло повноважень: представництво в суді, укладання угод, комерційне представництво.

Важливе обмеження: представник не може здійснити угоду по довіреності в своїх інтересах.

Генеральна довіреність

Форма «генеральна довіреність», українським законодавством не передбачена, але на практиці оформлюється як нотаріальна довіреність з великим колом повноважень.

Вона передбачає дозвіл від власника на володіння та розпорядження майном (наймання, купівля-продаж, дарування, обмін и т.д.), реєстраційні дії, представлення інтересів в державних органах та органах місцевого самоврядування, право підпису на офіційних документах.

Довіреність на право підпису

Спеціальна вказівка у довіреності на право підпису на документах, робиться з метою уточнення повноваження повіреної особи на підпис та подачу письмових документів (заява, клопотання, скарга, актів прийому-передачі і т.д.)

Право підпису на первинних бухгалтерських, технічних, адміністративних документах може оформлюватися, як довіреністю юридичної особи, так і внутрішніми наказами та протоколами.

Довіреність на представництво інтересів

Довіреність на представництво інтересів оформлюється від імені фізичних осіб та підприємців (нотаріальна форма), а також від імені юридичних осіб (проста письмова або нотаріальна форма). Несе загальний характер повноважень на проведення переговорів, комерційне та судове представництво.

Довіреність на документи

Довіреність на документи можна розцінювати як частину представницьких послуг, яка полягає в наданні повіреній особі права підпису на офіційних документах, право подавати та отримувати їх в офіційних органах. Часто використовується в бухгалтерському та податковому документообігу, при здійсненні реєстраційних дій.

Довіреність на дитину

Іншими словами – це дозвіл на виїзд дитини, яка не досягла 16 років, за кордон без супроводу одного ( або обох) батьків (опікунів). Оформлюється тільки у нотаріальній формі. Видається виключно на одну поїздку с точно вказаною датою поїздки та країни відвідування.

Відміна довіреності

В будь який час довіритель може відмінити довіреність, але повинен попередити про це повіреного. Довіритель несе відповідальність за всі виконані дії, до моменту повідомлення про припинення повноважень. Виключенням є безвідкличні довіреності, які видані на певний термін.

Авто та нерухомість

Сучасне житлове законодавство України не стоїть на одному місці і дуже швидко розвивається. Саме з цієї причини на сьогоднішній день його достатню важко зрозуміти звичайним громадянам. Це і численні суперечки, складання і укладання договорів на продаж квартири, оформлення довіреності на квартиру.

Теж саме цілком справедливо і в області укладання різних договорів, які стосуються автотранспортних засобів – оренда, продаж, довіреності.

Довіреність на продаж

Довіреність на продаж представляє собою спеціальний документ, делегує довірителю право на здійснення продажу. Інститут оформлення довіреності в українському законодавстві регламентується статтею 244 ЦКУ. В господарській діяльності правовідносини по представництву детально прописані в гл. 17 ЦКУ.

При оформленні довіреності необхідно враховувати, що до неї пред’являються певні вимоги. Наприклад, обов’язково повинна бути вказана дата її складання.

Довіреність на авто

Довіреність на авто дуже популярна серед автолюбителів України. І це цілком можна пояснити. За допомогою генеральної довіреності на авто можливо істотно мінімізувати витрати при оформленні фактичного договору купівлі-продажу. Даний документ надає право керування автомобілем, проходити ТО, укладати договір страхування, володіти ще деякими правами. В довіреності на авто повинні бути прописані усі данні автотранспортного засобу.

Генеральна довіреність на автомобіть

Якщо термін звичайної довіреності відповідно до українського законодавства складає 3 роки, то термін генеральної довіреності на автомобіль визначається самим власником і може бути до 5 років. Після закінчення цього періоду генеральна довіреність на автомобіль втрачає свою силу та вважається недійсною. Даний тип довіреності підлягає обов’язковому нотаріальному затвердженню. При оформленні генеральної довіреності на автомобіль необхідно вписати в неї всі данні, як людей, так і автотранспортного засобу.

Довіреність на квартиру

Довіреність на квартиру відповідно до українського законодавства може біти видана громадянину у тих випадках, коли власник житла з будь-яких причин не може самостійно представляти свої інтереси в цій сфері. В даному виді довіреності повинні бути прописані певні дії, які делегуються довірителю. Наприклад, довіреність на оформлення приватизації квартири, на збір певних документів, укладання договору про купівлю-продаж житла.

Договір оренди автомобіля

Договір оренди автомобіля в Україні укладається відповідно до ст.. 799 ЦКУ, яка детально регламентує порядок укладання, вимоги та умови договору найма транспортного засобу. Даний договір оренди автомобіля повинен укладатися обов’язково в письмові формі та повинен бути завірений у нотаріуса. Крім того необхідно враховувати положення ЦКУ. У ньому зокрема містяться принципи господарювання та вимоги до господарських відносин, які виникають, наприклад, у випадку укладання договору оренди майна.

Договір купівлі-продажу автомобіля

Необхідно відмітити, що Урядом України був істотно збільшений список тих організацій, які отримали право на оформлення договору купівлі-продажу автомобіля. І якщо до цього нововведення дані договору необхідно було оформлювати у сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ або у нотаріуса, то зараз договір купівлі-продажу автомобіля можна оформлювати в центрах продажу автотранспортних засобів. При цьому необхідно дотримуватися важливої умови – даним правом можуть володіти торгівельні площадки, які використовують систему trade-in.

Бізнес та фінанси

Питання у сфері ведення бізнесу та фінансової області однаково зачіпають як підприємців, так і звичайних людей. Усі ми регулярно стикаємося з фінансовими проблемами, коли необхідно не тільки оптимально вирішити проблему, але й застрахуватися на майбутнє, щоб потім не довелося переплачувати додаткові грошові кошти та має великі фінансові втрати.

Що стосується ведення бізнесу, то просто не можливо уявити собі успішне підприємництво без надання практичної допомоги по всім питанням, які так або інакше пов’язані з цією областю.

А якщо у судовому порядку вирішити такі проблеми не вдається, то практична допомога наших висококваліфікованих юристів стане дуже у нагоді.

Довіреність на розпорядження рахунком у банку

Довіреність на розпорядження рахунком у банку використовують ті українці, які  надають перевагу зберіганню своїх коштів у різних банках. Як показує банківська практика, частіше за все довіреність на розпорядження рахунком у банку оформлюється на право його відкриття (поточного або депозитного), а також на розпорядження грошовими коштами на цьому рахунку. Маючи таку довіреність, треті особи можуть здійснювати грошові перекази, знімати готівку, виконувати поповнення рахунку, оформлювати пластикові картки, здійснювати інші дії.

Довіреність на користування банківською ячейкою

Громадянин України, який є орендатором банківської скриньки, може делегувати право використання її шляхом оформлення довіреності. Даний документ повинен бути оформлений в порядку, встановленому нормативно-правовими актами України. Представник довірителя має право отримати доступ до скриньки, зберігати в ній кошти, цінності, інші предмети. Довіреність на використання сейфу-скриньки підлягає завіренню у нотаріуса. В якості осіб, яким може бути виданий такий документ, можуть виступати фізичні особи, які досягли 18 років, як резиденти, так і нерезиденти України.

Довіреність на отримання коштів

Довіреність на отримання коштів згідно ч.3 ст.244 ЦКУ, являє собою письмовий документ, який видається, для представлення та захисту своїх інтересів, третій особі. У довіреності даного виду повинні бути чітко та зрозуміло прописані усі повноваження довіреної особи, у даному випадку – право на отримання грошових коштів. Іншими словами, такий документ, як довіреність на отримання коштів, надає право одній особі здійснювати юридично значимі дії в інтересах довірителя.

Довіреність на представлення інтересів в ФГВФО

Довіреність на представлення інтересів в ФГВФО ( Фонд  гарантування вкладів фізичних осіб) останнім часом отримала найширше розповсюдження. Це пояснюється непростою ситуацією в економіці України. До даного документу, окрім стандартних вимог, пред’являється ще ряд особливих умов. В такій довіреності повинні бути чітко визначені повноваження представника, вказані банки-агенти. Окремим рядком слід прописати право повіреного на отримання грошових коштів від ФГВФО. Відмітимо, що деякі банківські установи можуть вимагати не тільки надання довіреності, але й документ, який підтверджує реєстрацію довіреності на представлення інтересів в ФГВФО.

Договір іпотеки

Відповідно до законодавства України під іпотекою прийнято розуміти вид забезпечення взятих на себе зобов’язань  громадянином за укладеним договором іпотеки. Іпотека детально регламентується ЦКУ, Господарським кодексом, Законом України «Про іпотеку», іншими нормативно-правовими актами. За договором іпотеки права власника на розпорядження предметом іпотеки суттєво обмежені. На земельну ділянку або квартиру за даним договором накладається заборона відчуження. Неможливо подарувати або обміняти таку квартиру, якщо на здійснення даної дії банк не надав своєї згоди. Продати квартиру можливо тільки після повної сплати за квартиру.

Договір застави

Застава є найбільш ефективним засобом забезпечення грошових зобов’язань в Україні. З цієї причини важливо знати основні умови договору застави. Досить часто розповсюдженні ситуації, коли і кредитор, і боржник знаходяться у невіданні свої прав та зобов’язань. Згідно договору застави кредитор має право стягнути на предмет застави тільки у випадку невиконання або при неналежному виконання боржником взятих на себе зобов’язань. У такому випадку кредитор може стягнути предмет застави на основі рішення суду, виконавчого нотаріального надпису або у порядку позасудового урегулювання.

Договір позики

Не можна плутати договір позики з кредитним договором. Вони суттєво відрізняються один від одного. Договір позики укладається на безоплатній основі, стягнення процентів або іншого виду винагороди згідно договору заборонено.  Якщо кредитний договір може передбачати та містити ціль видачі грошових коштів, то за договором позики ціль не повинна передбачатися. Усі ці вимоги до договору детально прописані в ст..170 ЦКУ. Договір позики повинен складатися у письмовій формі. Сторонами позики за цим договором можуть бути будь-які особи, незалежно від встановлених між ними відносин (трудові, цивільно-правові), навіть якщо це стороні люди.

Юридичним особам

Представниками юридичних осіб (підприємства, установи, організації) можуть бути як їх керівники і співробітники, так і треті особи, які уповноваженні довіреностями. Довіреність видається на комерційне представництво, виконання окремих доручень, представництво у суді, органах державної влади, оформлення документообігу та ін.

Оформлення довіреності

Довіреність юридичної особи складається у простій формі, підписується керівником та завіряється печаткою. Обов’язковими реквізитами довіреності є дата підписання, строк дії, право передоручення.

У документі повинні бути чітко визначені повноваження повіреного.

Для здійснення нотаріальної угоди, оформлюється окрема нотаріальна довіреність.

Довіреність на реєстрацію юридичної особи

У зв’язку з останніми змінами у діючому законодавстві, право підпису на установчих документах та реєстрацію юридичної особи передається на основі довіреності, завіреної нотаріально. Державний реєстратор перевіряє повноваження особи підписувати та подавати заяву на реєстрацію, а також на отримання виписки та вилучення з реєстру.

Довіреність на відкриття рахукну ФО-П

ФО-П має право передоручити відкриття банківського рахунку іншій особі, видавши йому для цього нотаріальну довіреність. Об’єм повноважень (відкриття та поповнення рахунку, отримання грошових коштів, оформлення платіжних доручень і банківських виписок) повинні бути чітко прописані в тексті документу.

Довіреність до суду

Право представлення інтересів юридичної особи у суді підтверджується довіреністю (просто письмова форма, а ФО-П – нотаріальна). У випадку здійснення представницької функції адвокатом, замість довіреності, може бути оформлений договір на надання правової допомоги. У таких документах обов’язково повинні бути посилання на норми процесуального законодавства, які передбачають права та обов’язки сторін.

Заява

Заяви, які дозволяють вивіз дитини за кордон, повинні оформлюватися у професійного нотаріуса. Батьки, при цьому, повинні бути повнолітніми. Окрім них, роль «опікунів» можуть виконувати керівники дитячих садків, бабусі та дідусі,  тітки та дідьки.

Але, це можливо лише у тому випадку, коли дитина буде їхати разом з цією людиною. Тобто, коли одна з вище перерахованих осіб буде постійно супроводжувати дитину в іншій країні.

Вивіз дитини за кордон (ПМП)

Щоб здійснити вивіз дитини за кордон на ПМП, необхідно оформити у юриста документ, який запобігає «викраденню» дитини. Тобто, дає законні підстави на його вивіз в іншу країну. Процедура досить швидка та не займає більше ніж пів години. З документів необхідні паспорт матері/батька, ІНН та свідоцтво про народження дитини.

Дозвіл на виїзд дитини

Дозвіл на виїзд дитини необхідний лише в тому випадку, коли їй ще не виповнилось 18 років. Оформлюється цей документ одним із батьків (у випадку, коли вони розлучені) або двома. Цей документ необхідний для захисту прав неповнолітнього в іншій країні, та попередження його викрадення/незаконного вивезення закордон.

Заява на виїзд дитини за кордон

Як правило, такий документ оформлюється досить швидко, та без зайвих проблем. Але, якщо один із батьків не має права на вивіз дитини, тоді будуть необхідні послуги адвокату. Заява на виїзд дитини за кордон без згоди одного із батьків – це документ, який підтверджує приблизний термін перебування вас і вашої дитини за кордоном, та дозволяє це.

Дозвіл на оформлення закордонного паспорту дитині

Дитячий закордонний паспорт – універсальний документ, який дозволяє неповнолітньому залишати межі своєї країни (зрозуміло, разом з його опікуном або батьками) на певний термін.

Отримати такий документ можна відразу після народження дитини. До того ж робиться це дуже швидко, майже у будь-якого нотаріуса.

Подорожі та міграції

Послуга «Подорож та міграція» — можливість отримати не тільки професійну юридичну підтримку, але й складання всіх необхідних документів. Наприклад, мі знаємо, як правильно скласти спонсорський лист, або отримати довідку про шлюб.

Більш того, за допомогою нашої компанії, ви зможете отримати повністю підготовлену заяву про фінансування та подорожі закордон, і дізнаєтесь, яким повинно бути запрошення іноземного громадянина в Україну.

Аффідевід

Представляє собою спеціальну заяву, де під вашою присягою, нотаріально підтверджуються певні факти. До таких фактів можна віднести підписку, паспорт і т.д., які ви маєте право використовувати в іноземній державі.

Укладання аффідевіту виконується на вашій мові (тобто, на українській), та підкріплюється всіма необхідними копіями документів. Також цей документ перекладається на мову країни, в яку ви бажаєте поїхати.

Довідка про громадянський стан (про шлюб)

Довідка про громадянський стан — спеціальний документ, який дозволяє вам підтвердити стан своєї особи. Тобто, з його допомогою ви можете показати, що перебуваєте в громадянському шлюбі.

Крім необхідності мігрувати, така довідка може знадобитися в ряді судових розглядів, під час порушення кримінальних справ і т.п.

Заява про фінансування поїздки за кордон

Заява про фінансування поїздки за кордон може знадобитися в тому випадку, якщо ви студент якогось ВНЗ, пенсіонер або вирушаєте у відрядження за рахунок свого підприємства.

Тобто, цей документ містить дані про вашого «спонсора», який взяв на себе обов’язок повністю оплатити вашу поїздку в іншу державу.

Спонсорський лист

Спонсорський лист оформлюється тільки в тому випадку, якщо ви хочете відправитися в іншу державу за шенгенською візою. Але, в цей же час, ви не володієте необхідною грошовою сумою, і ви не працевлаштований.

Цей документ являє собою заяву, де позначаються добровільні зобов’язання певної особи (тобто, вас) про те, що поїздку і перебування в країні вам оплачує інша особа.

Запрошення іноземця в Україну

Щоб оформити запрошення іноземного громадянина в Україну, необхідно скласти спеціальний документ, який дозволить без громадянства і візи, перетнути кордон держав і перебувати там певний час.

Якщо ви відправляєтеся як приватна особа-підприємець, то необхідно додатково складати дозвіл на трудову діяльність в країні.

Нерухомість у спадок

Право власності на нерухомість може переходити в результаті прийняття спадщини. Успадковувати можна об’єкт в цілому, або частинами. Право власності на нерухомість вважають оформленим від дати державної реєстрації.

Заява про прийняття спадщини

Будь-яка особа, яка вважає себе спадкоємцем, після смерті родича або знайомого має право звернутися із заявою про прийняття спадщини до нотаріуса за останнім місцем проживання спадкодавця. Воно подається не пізніше шести місяців від дати смерті.

Заява про відмову отримання спадку

Заява про відмову від своєї частки спадщини подається спадкоємцем (і може бути відкликана) протягом шести місяців від дати смерті родича або знайомого. Відмова може бути як на користь всіх спадкоємців, так і конкретної особи.

Спадковий договір

Спадковий договір не регулюється спадковим законодавством (цивільно-правовий документ), обов’язково в нотаріальній формі. За умовами цього договору одержувач майна зобов’язаний вчинити певні дії за вказівкою власника, а натомість до нього перейде право власності (після смерті останнього).

Оформлення спадщини в Україні

Оформлення спадщини в Україні проводять приватні і державні нотаріуси за останнім місцем жителя спадкодавця. Спадкування можливо згідно із законом і за заповітом. Крім першої черги спадкування, резиденти сплачують податок в розмірі 5%, а не резиденти — 18%.

Свідотство на спадщину

Нотаріус видає і реєструє спеціальне свідоцтво, за яким право власності на будь-яке успадковане майно підтверджується згідно із законом або за заповітом.

Право власності на нерухомість підлягає додатковим реєстраційним операціями в Державних реєстрах речових прав, іпотек, заборон на відчуження.

Заповіт

Якщо особа, після своєї смерті, бажає залишити майно конкретній людині (або декільком людям), розподілити його певним чином між спадкоємцями, то це найкраще зробити через оформлення заповіту у нотаріуса. Важливо, що заповіт не може зменшити частку обов’язкових спадкоємців (малолітніх, неповнолітніх, непрацездатних членів сім’ї).

Спадкування за заповітом

Спадкування проводиться відповідно до тексту заповіту. Крім права спадкування, можуть переходити також і обов’язки спадкодавця ( виплата боргів). Тоді спадкоємець отримує майно за вирахуванням останніх.

Оформлення заповіту

Всі розпорядження спадкодавця підлягають реєстрації у Спадковому реєстрі. Заповіт можна скласти тільки особисто, представництво не допускається. Також його можна переписувати скільки завгодно разів, дійсним вважатиметься останній варіант. Можна оформити секретний заповіт, зміст якого не знатиме навіть нотаріус (подається в заклеєному конверті).

Угода з нерухомістю

Це широкий спектр цивільно-правових договорів, що включає в себе угоди купівлі-продажу, міну, дарування, оренду, іпотеку, внесок до статутного фонду ТОВ. Велика частина з перерахованих угод передбачає нотаріальну форму і державну реєстрацію. Оцінка вартості майна договірна, але податки розраховуються виходячи з оціночної вартості.

Договір оренди житла

Укладається в простій письмовій формі, якщо термін його дії не перевищує трьох років. Обов’язковими вказівками в документі будуть: конкретна вказівка ​​об’єкту, розмір орендної плати, відшкодування комунальних платежів, термін дії, технічний стан і порядок повернення майна. Тимчасова реєстрація в якості місця проживання не змінює прав власника.

Попередній договір

Якщо висновок основного договору про розпорядження нерухомістю необхідно відстрочити, то сторони можуть підписати попередній договір. Основними умовами дійсності цього документа є: об’єкт, ціна, термін угоди, а також узгодження дати укладення основного договору. Вони повинні бути складені в однаковій формі (для розпорядження нерухомістю — це нотаріальна форма).

Договір купівлі-продажу квартири

Складається і підписується за участю нотаріуса, який зобов’язаний перевірити і роз’яснити всі істотні моменти і положення документу. Однак він не несе відповідальності, якщо сторони не перевірили кількість прописаних мешканців (особливо неповнолітніх), заборгованість по квартирній оплаті, технічний стан квартири і будинку в цілому. Ризики по передачі грошей і дійсності платіжних засобів несе покупець.

Договір купівлі-продажу будинку

На нього поширюються всі умови договору купівлі-продажу нерухомості. Необхідно чітка попередня перевірка технічних документів на будинок, стану оплати комунальних послуг, укладених договорів з постачальниками і перевірка приладів обліку. Нотаріус зобов’язаний перевірити і повідомити про правове становище земельної ділянки, на якій розташований будинок.

Договір купівлі-продажу земельної ділянки

Земельна ділянка також належить до об’єктів нерухомості. На нього поширюються всі основні умови розпорядження такими об’єктами. Нотаріус в даному випадку обов’язковий, так як необхідна юридична перевірка законності угоди та реєстрації майна. При оформленні купівлі-продажу землі обов’язково враховуються умови сервітутів і прав третіх осіб.

Договір дарування земельної ділянки

Громадяни України та юридичні особи можуть отримати земельну ділянку в дар. Договір дарування регулюється основними положеннями цивільного законодавства. Крім основних положень для документа обов’язкове зазначення кадастрового номера ділянки та визначення моменту переходу права власності на нього. Державний акт на землю є обов’язковим додатком.

Договір дарування квартири

Власник майна має право передавати його в дар. Укладається такий договір у нотаріуса, і вступає в силу з моменту передачі майна (квартира) обдарованому. Цей договір може містити особливу умову і якщо обдарований її  порушить (або не виконає), то квартиру буде зобов’язаний повернути. Законом передбачені й умови розірвання договору дарування. Термін позовної давності повернення – 1 рік.

Договір дарування будинку

Має всі ті ж положення, що і договір дарування квартири. Якщо з якоїсь причини разом з будинком неможливо подарувати земельну ділянку, то на неї оформляється довгострокова оренда.

Офіційне засвідчення

Офіційне засвідчення має на увазі певні види нотаріальної діяльності. За українським законодавством послугою може скористатися будь-яка фізична або юридична особа. Нотаріус має право завіряти підписи на різній документації, виписки або копії документів, правильність здійсненого перекладу тексту. Коли необхідна особлива форма засвідчення — легалізація, нотаріус виступить посередником між Вами і відповідним міністерством.

Картки з підписами для банку

Спеціальна картка з підписами для банку необхідна юридичним особам, підприємцям і їх офіційним представникам для відкриття рахунку та здійснення різних банківських операцій, пов’язаних з діяльністю підприємства. Її форма видається тим банком, з яким Ви будете співпрацювати. На картці обов’язково проставляється відбиток печатки та нотаріально завірені підписи.

Підпис на статуті

При створенні підприємства (компанії, організації) підпис на статуті нотаріально засвідчується для повного узаконення цього установчого документа та запобігання можливості підробки. В подальшому може знадобитися завірити у нотаріуса підписи на статуті в разі повного або часткового зміни тексту, внесення доповнень.

Підпис на протоколі

В обов’язковому порядку підпис на протоколі нотаріально засвідчується, якщо інший спосіб не прописаний в статуті підприємства, протоколи вносять зміни в установчі документи або відомості для Єдиного державного реєстру. В інших випадках засвідчення здійснюється за особистою необхідності. Наприклад, при передачі протоколу іншій організації.

Підпис на інших документах, заявах

Згідно з українським законодавством нотаріально можливо завірити підпис на документах, зміст яких не суперечить законодавству, не паплюжить гідність і честь, не є угодою, не знаходиться в компетенції державних органів. Завіряється підпис на заявах, пов’язаних з цивільними або сімейними правовідносинами.

Засвідчення документів

У випадках, коли недостатньо особистих або корпоративних реквізитів, застосовується нотаріальне завірення документів. При пред’явленні клієнтом оригіналу, нотаріус може виконати завірення копії документа або виписки з нього. Ця послуга застосовується для підтвердження вірності копій, виписок і надання їм юридичної сили. Вона незамінна при необхідності подачі одних і тих же документів в кілька організацій (установ).

Нотаріальні копії

Законодавство України не обмежує кількість нотаріальних копій одного документу, але пред’являє до нього певні вимоги. Нотаріус має право виконати завірення копій тільки документів належного вигляду, які містять реквізити, які мають юридичну силу і не суперечать закону. Обов’язкова наявність оригіналу документа.

Фотокопія-витяг

Послуга нотаріального засвідчення фотокопії-витягу — це засвідчення копії окремих сторінок (частин) документу. Застосовується для зручності і спрощення процедури, коли немає необхідності засвідчення всього документу. Нотаріус має право надати цю послугу, тільки якщо оригінальний документ відповідає вимогам українського законодавства.

Переклад

Переклад документів здійснюється в тих випадках, коли необхідно легалізувати документацію, подану в державні структури. Документи будуть мати силу на території України, якщо дотримуватися певних правил, прийнятих при нотаріальному перекладі документів.

Завіряти переклад повинен нотаріус, акредитований державою. При цьому треба розуміти, що нотаріус засвідчує не саме документ, а справжність підпису особи, який перекладав текст на українську мову, і ідентичність копії й оригіналу документу.

Переклад документів

Стикаючись з необхідністю такої процедури, як переклад документів на українську мову, люди часто не знають, з чого почати. Процедура нотаріального перекладу мови документа має на увазі, що людина повинна надати оригінал документу і його переклад акредитованому нотаріусу, який засвідчує справжність підпису перекладача, і ідентичність копії й оригіналу документа.

Засвідчення підпису перекладача

Завіряти підпис людини, яка здійснила переклад документа, необхідно в разі офіційного надання в державні органи України тієї або іншої документації. При цьому розглядаються документи тільки з нотаріальним засвідченням підпису людини, яка здійснила переклад документу. Це означає, що нотаріус засвідчує особу перекладача згідно ст. 81 «Основи законодавства про нотаріат».

Нотаріальний переклад

Поняття «нотаріальний переклад» включає в себе дії, які найчастіше здійснюють в бюро нотаріальних перекладів. При цьому здійснюється нотаріально засвідчений переклад документів, тобто переклад документації здійснює третя особа, а нотаріус засвідчує перед органами влади про те, що підпис перекладача справжній.

Легалізація

Легалізація документів в Україні має на увазі, що офіційна особа своїм підписом і печаткою завіряє справжність оригінальної документації, а також підписів тих, хто засвідчив дійсність печаток і штампів, що скріплюють документацію. При цьому за зміст самих документів особа, що легалізувала їх, відповідальність не несе.

При цьому широко практикується проставлення на документі апостиля, який являє собою штамп спеціального призначення, який свідчить про те, що підпис людини, яка його проставити — справжня.

Апостиль документів

Для того, щоб спростити легалізацію документів однієї країни на території іншої, країни Гаазької конвенції прийняли рішення про заміну легалізації методом проставленням апостилю на офіційних документах. Апостиль являє собою штамп з текстом, встановленим міжнародними стандартами і засвідчує факт того, що людина, яка підписала документ, була уповноважена це зробити.

Легалізація документів в мін'юст, МЗС

Мін’юст України, так само як і МЗС, мають право засвідчувати документацію країн, спростивши ідентифікацію документів іноземних держав. При цьому легалізація іноземних офіційних документів проводиться за допомогою апостилю на документацію, фізичні ж особи, громадяни України, повинні мати при собі довіреність, засвідчену нотаріусом. Необхідно оформити заявку на легалізацію документів.

Легалізація в консульствах

Для того, щоб документація іноземних країн була законна на території України, потрібно засвідчити її в Мін’юсті України, потім в МЗС, і тільки після цього здійснювати легалізацію документів в консульстві. При цьому в консульстві проставляють печатки, які свідчать про те, що документація по своєму юридичному оформленню відповідає українському законодавству. При цьому за зміст документів консульство не відповідає.

Питання-відповідь

Оформлення спадщини

Від дати смерті спадкодавця відкривається спадщина. Спадкоємці, як за законом, так і за заповітом мають право звернутися із заявою про прийняття спадщини. Черговість прийняття спадщини визначається нотаріусом в залежності від обставин справи. Нотаріус збирає всі необхідні документи і приймає рішення про розподіл часток. Спадкоємці, які не згодні з розділом майна, можуть оскаржити його рішення в суді.

Угоди з нерухомістю

Дані цивільно-правові договори укладаються в вигляді нотаріально завірених форм документів і проходять обов’язкову державну реєстрацію.

Відео-консультації

Як оформити спадщину

У наших відео Ви можете побачити відповіді на часті запитання.

Project Image

Project Title

Напишіть нотаріусу

У будь-якій ситуації Ви можете розраховувати не тільки на кваліфіковану допомогу, але й розуміння, а також шанобливе ставлення до Вас нотаріуса.